Изложба ученика II, III и IV разреда

На изложби у нашој школи постављени су најуспешнији радови ученика другог, трећег и четвртог разреда, који похађају изборни програм уметност и дизајн.

Ученици другог разреда изложили су своје радове на тему Контекст, која се односи на било коју врсту уоднoшавања. Они су кроз своју призму сагледавали појмове функционалности и нефункционалности у пољу уметности и дизајна.

Тему модула Структура, која се везује за основне градивне елементе уметничког израза и могућности њиховог комбиновања и рекомбиновања, кроз своје радове приказали су ученици трећег разреда.

Радови ученика четвртог разреда односе се на тему Ауторство и баве се питањем оригинала, репродукције, копије, цитата, коауторства и апропријације у уметности. У радовима је апропријација искоришћена као инспирација, како би се добили радови који ће имати јасну идеју и аутентични печат − реч је о „позајмљивању” елемената: слика, форми или стилова из историје уметности, као и из популарне културе, или коришћење материјала и техника који су преузети из неуметничког поља.

У следећим ученичким радовима употребљиви предмети лишени су своје примарне функције или је она преиначена, тако да су предмети добили другачије значење, функцију и симболику.

Појашњења за радове  ученика 2. и 3. разреда разреда:

Теодора Козомора
Макета Цркве Светог Јована Крститеља у Бачкој Паланци

Јована Ненадић
Макета тврђаве у Бачу

Тамара Чанади
Модуларност у уметности приказана кроз модуларни оригами – у једном раду употребљена техника кусудама, док други рад представља динамични оригами.

Никола Мајкић
Рад приказује структуре које ствара природа и структуре које ствара човек и инспирисан је Микеланђеловим делом Стварање Адама, с којим је и значењски и симболички у тесној вези.

Настасија Шушиловић и Милица Вулић
Приказани фрактали који се налазе у нашем непосредном окружењу.

Појашњење за радове ученика 4. разреда:

Душица Мићић
Верзија слике Гранта Вуда Америчка готика, у коју су додати ликови из филма Алиса иза огледала − уместо смирености, уздржавања и повучености, представљени хаос, машта и лудило


Дуња Хрњез

  • Да ли се стандарди лепоте заиста мењају кроз време или се само мења шминка, рад инспирисан сликом Рађање Венере Сандра Ботичелија.
  • Буђење,  рад инспирисан  сликом Салвадора Далија.
  • Кеба Пљеска, рад инспирисан сликом Винсента ван Гога.
  • Inside out, рад инспирисан сликом Василија Кандинског.
  • Можда је Балтазар крив за све?!, рад инспирисан сликом Василија Кандинског.

Анђела Тривуновић
Савремена грађевина као људска творевина и човек као творевина Бога, а као главна њихова спона − лепота која извире из обе.

Аннамариа Коллар
Рад инспирисан Микеланђеловом сликом Стварање Адама.

Валентина Кања и Ана Ковач
Рад инспирисан сликом Мона Лиза Леонарда да Винчија, кроз који је представљен данашњи стандард једнакости и лепоте.

Давид Бајић
Рад осликава разлику између људи и света у којем се налазе, а разлика приказана помоћу палете боја, где је “скела“ у EGA палети, a људи у VGA палети боја.

Ивана Карановић
Уметници Џон Еверет Миле (слика из 1886) и Карел Дујардин (слика из 1663) инспирисали рад у којем је као свакодневни потрошачки производ узет сапун, како би се приказало пресијавање светлости и поигравање сенки.

Драгана Тувић и Маријана Дробац
Вода више није довољна, инспирисано радовима Ендија Ворхола − производима из потрошачке културе дато ново значење и симболика.

Невена Попин
Апропријација као асоцијација на комунизам, појам присвајања и непостојања приватне својине, а текст у дну слике је ироничан приказ стила живота Јованке Броз, који је био луксузан, што се косило с политиком читаве државе. За полазиште узето дело Ендија Ворхола Shot Marilyns.

Борислава Зечевић и Николина Тодоровић
Рад инспирисан делом Девојка са бисерном минђушом Ј. Вермера.